استراتژی نیکا تک

ضمن عرض سلام و وقت بخیر خدمت تمام دوستان عزیز نیکاتک ورود شما به جامعه بزرگ نیکاتک را خیر مقدم عرض می نماید.

استراتژی تکنولوژی هوشمند نیکا(نیکا تک)

از آنجا که تدوین یک استراتژی خوب برای بازریابی به همراه طرح بازاریابی و اجرای مناسب از جمله عوامل موفقیت هر کسب وکار می باشد بر این اساس استراتژی شرکت تکنولوژی هوشمند نیکا (نیکا تک ) بشرح ذیل می باشد :

1.    استراتژی بازاریابی:

1-1-      جذب مشتریان و ایجاد شرایط مناسب جهت تامین نیازمندی اعضاء از طریق ساده ترین راه هاوروشها .

1-2-      فعال سازی باشگاه مشتریان توسط جوامع مختلف .

1-3-      جذب مشریان و فراهم نمودن شرایط ارائه خدمات مطلوب به اعضاء .

ü     ((امتیاز به نمایندگان و افرادی که اقدام به معرفی فروشنده ، شناسایی و معرفی جوامع فعال ( برای باشگاه) ونیز اعضاء باشگاه و استفاده کنندگان و افرادی که از طریق اپلیکیشن اقدام به استفاده از خدمات هوشمند الکترونیک یکپارچه نیکا تک می کنند )).

ü       راه اندازی کمپین های بازاریابی ، ترفیع و ترویج جذب مشتری و اعضاء .

ü       تعامل با سایر مراکز موازی ، هم عرض و فعال در این زمینه با قابلیت های مناسب و همکاری فی مابین  .

ü       ایجاد شرایط خرید لوازم مصرفی بصورت نقدی باتخفیف ، سایر لوازم و نیازمندی بصورت اقساط .

ü       لینک اپلیکیشن های سایر باشگاه های موجود به  این شرکت و یکدیگر .

ü       تعامل و هماهنگی با مراکز دولتی ،سازمانها ، ارگانها ونیروهای مسلح ، برای مشارکت در طرح و ارائه خدمات فی مابین .

2.    اهداف :

2-1-      کوتاه مدت

2-1-1    فراهم نمودن همکاری و تعامل بین تمام فعالان در زمینه  خدمات هوشمند الکترونیک یکپارچه نیکا تک و باشگاه مشتریان با کمک تمام باشگاه های خرد و کلان و استفاده از فرصت ها وظرفیت های موجود و تسهیم سود و غیره .

2-1-2  فعال سازی سامانه یکپارچه خدمات الکترونیک نیکا تک با کمک سازمانها و ارگانهای زیربط

2-1-3  ارائه خدمات تلفن ثابت اینترنتی گویا بدون نیاز به سیم کشی و قابلیت نصب روی موبایل و کامپیوتر

2-1-4  ارائه سرویس های اینترنت تمام اپراتورها و همچنین سیم کارت های TD LTE نسل جدید اینترنت

2-1-5  خدمات امداد خودرو ایران با تخفیف ویژه برای اعضای نیکا تک با شرایط ویژه

2-1-6  ارائه سرویس های بانکی اعم از کارت به کارت و پایا و ساتنا تکی و گروهی

2-1-7  ارائه خرید شارژ،اینترنت ، آنتی ویروس ، پرداخت قبوض و گیفت کارت

2-1-8  اماده سازی فروشگاه اینترنتی جهت ارائه فروش اقساطی و تحویل در محل

2-1-9  فعال سازی باشگا ه مشتریان با کمک نماینده ها و بازاریابان و اعضا , با استفاده از پتانسیل های موجود   

2-1-10         بازاریابی ، فروش ، نصب دستگاه کارت خوان و خدمات پشتیبانی به مراکز طرف قرارداد  بصورت 24 ساعته .

2-1-11         قرارداد با صنوف و فراهم نمودن شرایط خرید لوازم قسطی ، مانند خودرو ، لوازم منزل و غیره برای اعضاء با گواهی کسر حقوق از مراکز با تعامل  تولید گنندگان ، بانکها و موسسات اعتباری .

2-1-12        ارائه خدمات با مراکز دولتی ونیروهای مسلح ، سربازان و کهنه سربازان دفاع مقدس ، در قالب یک مجموعه مشترک با هدف  رعایت اصل محرمانگی .

2-1-13        تهیه اپلیکیشن شرکت و اولویت بندی امور .

2-1-14        ارائه خدمات الکترونیکی بدون حضور فیزیکی به سازمانها و ارگانها و بانگها و موسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی

2-2-       بلند مدت:

2-2-1  ایجاد هلدینگ و اصلاح ساختار از وضعیت کنونی به وضعیت ایده آل وجذب و افزابش سرمایه وکاهش وابستگی

2-2-2  تحقیقات  میدانی پیرامون جایگزین فناوریهای نوین بجای روشها و دستگاههای قدیمی .

2-2-3  ارتقاء نحوه دریافت وجوه بجای دستگاه کارت خوان ، با سایر روشهای نوین اعم از پرداخت موبایلی .

2-2-4  تهیه اپلیکیشن شرکت و ایجاد شرایط خرید اعضاء از طریق درگاه پرداخت با امتیاز های  مناسب و بیشتر، اهداء هدیه به افرادی که از طریق اپلیکیشن اقدام  به خرید می کنند ، از جمله سالروز ازدواج ، سالروز برگشت اسرا، (عزیمت به مشهد مقدس رایگان) و سایر نقاط با قیمت های مناسب     ( بلیط رفت و برگشت  به انتخاب افراد اعم از قطار 4 ستاره فدک و یا هواپیما) .

2-2-5  حرکت به سوی ایجاد باشگاه مشتریان در کشورهای همجوار ( با وجه به حضور ایرانیان در آن کشورها) و نیز کمک به انتقال وجه و تبدیل به ارز رایج کشورها برای تامین نیازمندی .

3.    چالش پیش رو :

3-1      وجود مراکز مختلف که علی الرغم استفاده از عناوین باشگاه ، بدلیل ضعف در ارائه خدمات به اعضاء باعث دلسردی مشتریان شده .

3-2      الگو برداری از طرح  توسط سایرین ، بجای مشارکت با طراح .

3-3      وجود محدودیت های موجود و ضعف عملکرد مراکز در این زمینه و طولانی بودن تحقق اهداف .

3-4       وجود بانک و شرکت های موجود در کشورهای هدف و ایران و وابستگی اخذ تحقق طرح توسط این مراکز و طولانی بودن صدور مجوز ها .

4.    تحلیل وضعیت:

4-1                    اهداف :

4-1-1-       حفظ حقوق شهروندی و رعایت محرمانگی اطلاعات کارکنان مراکز دولتی و سایر اعضاء طرح .

4-1-2-      افزایش توان مالی کارکنان شاغل و یا بازنشسته با هر عضویت و شرایط .

4-1-3-      تامین مایحتاج و لوازم زندگی خود براساس ضرورت و نیاز ، با بهترین کیفیت ، قیمت های مناسب ، بنا به تمایل اعضاء و خانواده ، از نزدیک ترین محل سکونت ، بدون سهمیه بندی و یا ایجاد محدودیت . ( اقلام سرمایه ای با کسر حقوق بصورت اقساط با کمترین کارمزد ) .

4-1-4-      امکان مشارکت تمام کارکنان ، خانواده و اقوام ایشان در طرح و دریافت ارائه خدمت ،از جمله خانواده معظم شهدا ، ایثارگران ،کارکنان شرکتی ، بازنشسته  مراکز دولتی و نیروهای مسلح ، سربازان و کهنه سربازان دفاع مقدس .

4-1-5-      فراهم بودن عضویت عموم مردم جامعه ، اعم از خانواده ،افراد  تحت تکفل ، دوستان ، همکاران و غیره .

4-1-6-      ایجاد شرایط مناسب به منظورجلوگیری از تردد های غیر ضرور جامعه .

4-1-7-      جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب وحذف دست واسطه ها از دریافت سودهای کلان .

4-1-8-      امکان مشارکت و استفاده از فرصت و پتانسیل های موجود در مجموعه های دولتی در این طرح ، برای ارائه خدمات به اعضاء و سایر مجموعه ها .

4-1-9-      امکان استفاده از کارت خوان آنلاین ، سایت و سایر سامانه های اینترنتی  و اپ شرکت نیکاتک و سایر شرکتها .

4-1-10-   امکان ارائه خدمات صرفاً با کارت های شتابی وبدون نیاز به صدور کارت های جانبی .

4-1-11-   آزادی و استقلال اعضاء در خرید اقلام و موارد مورد نیاز وعدم اجبار در تامین اقلام نامرغوب و یا فاقد کیفیت .

4-1-12-   عدم نیاز به برآورد اعتبار و بودجه خاص  از سوی مراکز دولتی و یا نظامی برای اجرای طرح  .

4-1-13-   امکان اطلاع رسانی مراکز و محصولات از طریق تلفن همراه ، سایت و شبکه های اجتماعی به اعضاء و نمایش موقعیت مکانی مراکز .

4-1-14-   عدم نیاز به تامین مکان ، اجاره ویا ایجاد مراکز و فروشگاههای بزرگ برای تحقق طرح.

4-1-15-   ایجاد و خلق یک تجربه عالی و متمایز برای جامعه هدف و استفاده از خدمات جدید با شیوه‌هایی متفاوت وانجام کلیه امور از طریق نرم افزار به سادگی و با تخفیف های مناسب .

4-1-16-   ایجاد جذابیت و رضایت درجامعه هدف وشرکا تجاری وتبدیل آنها به مشتریان دائمی و وفادار.

4-1-17-   ایجاد شرایط به منظور افزایش بهروری و بهبود کیفیت خدمات توسط فروشندگان به جامعه هدف و رقابتی کردن ارائه خدمات با حق انتخاب توسط جامعه هدف با امتیاز دادن به فروشندگان در زمان خرید. ( ایجاد رقابت تنگاتنگ). 

4-1-18-   لینک صنوف مختلف در طرح با یکدیگر و امکان استفاده از این فرصت برای سایر افراد جامعه و سایرکارکنان .

4-2            تمرکز:

4-2-1       فعال نمودن اعضاء و نمایندگان و مشتریان  و نیز باشگاه مشتریان .

4-2-2      بررسی وضعیت جامعه وبازار ونیاز مردم و پیشرفت علم وتکنولوژی  و بر این اساس اصلاح روش و فعالیت و  در مجموع همیشه یک گام جلوتر از بقیه .

4-2-3      انتقال طرح بصورت مشترک با کشورهای همجوار ترکیه ، آذربایجان ، ارمنستان ،عراق و افغانستان و یا ارائه طرح در کشورهای فوق وتبادل ارز.

4-3         فرهنگ:

در شرایط کنونی که افزایش ارزهای رایج ، باعث  روند افزایش قیمت ها و فشار بر روی اقشار آسیب پذیر ( کارکنان شرکتی ، بازنشستگان وسایر افراد مستضعف ) گردیده که این امر باعث بروز بسیاری از موارد می گردد ، به طبع اتخاذ راهکارهایی اجرایی به منظور کمک به این افراد که اکثراً از قشر آسیب پذیر می باشند وباعث ارتقاء توان مالی به همراه تکریم و احترام به اعضاء به عنوان یک راهکار مناسب و اجرایی قابل توجه می باشد . بر این اساس موضوع خدمات یکپارچه الکترونیک پیشخوان نیکا تک وطرح باشگاه مشتریان به عنوان یکی از موارد مطرح می گردد که البته به اهداف طرح در صدر اشاره شده است .

5-2     نقاط قوت:

5-3   وجود کارکنان و افراد نیازمند و نیز دستورالعمل های موجود برای کمک به افراد .

4-4-2  ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری خدمات هوشمند  الکترونیک یکپارچه نیکا تک به همه اقشار جامعه

4-4-3  وجود شرکتهای فعال در زمینه باشگاه مشتریان .

4-4-4  وجود شرکت های پرداخت و کمک پرداخت یاری در چهار چوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران  

4-4-5  استفاده از اپلیکشن های مختلف نیکا تک

4-4-6  پیشرفت علم و فناوریها و نیز قابلیت تهیه نرم افزارهای مناسب برای استفاده در این خصوص.

4-4-7  ایجاد شرایط مناسب جهت فعالیت برد ، برد برای همه افراد مانند ، مراکز ارائه دهنده خدمات ، افراد جامعه هدف و شرکت های فعال در زمینه خدمات هوشمند الکترونیک یکپارچه نیکا تک و باشگاه مشتریان .


ارسال دیدگاه :