درباره ما

بسمه تعالی

(سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال افرین)

طرح راه اندازی دفاتر خدمات بانک و بیمه روستایی و شهری

تکنولوژی هوشمند نیکا (نیکاتک)

درباره ما :

با توجه به هزینه های بالای احداث هر شعبه بانک، در حال حاضر روستاها و شهرهای زیادی در کشور از داشتن شعب بانک های مختلف محروم هستند. وجود کمتر از جمعا 20.000 شعبه بانکی  از همه بانکها در سراسر کشور با وجود 1600 شهر و 2600 دهستان  بالای 400 خانوار   و به عبارتی 80 میلیون جمعیت  آمار سال 95 که 26 درصد ان را روستائیان تشکیل می دهند و یک چهارم جمعیت ایران را دارا میباشد بخوبی نشان دهنده مشکل ارائه خدمات توسط بانک ها  می باشد. از طرف دیگر با وجود حرکت کلی این خدمات به سیستم های رایانه ای، به دلیل نبود دانش و فرهنگ استفاده از این سیستم ها این خدمات با وجود نیاز فراوان توسط درصد کمی از مردمان این مناطق (بعضا یک تا پنج درصد) مورد استفاده قرار گرفته است.  از طرف دیگر اگرچه پست بانک توانسته با تعریف مدل همکاری مناسب با کمک جوانان تحصیل کرده و خوش فکر روستایی خدمات اولیه بانکی را در روستاها و شهرهای کم برخوردار ارائه نماید، ولی کشاورزان، دامداران و دیگر ساکنین آنها در صورت نیاز به هرگونه کار بانکی با بانک های دیگر مجبور به مسافرت چند ده کیلومتری به شهرهای بزرگتر و مراکز استان برای انجام امور کاری خود هستند. و شایان ذکر هست راه اندازی دفاتر نیکاتک در وقت و زمان صرفه جوبب می شود و به دنبال آن هزبنه های ایاب و ذهاب و خطرات جاده ای و دیگر موارد اتفاق نمی افتد.

در طرح دفاتر خدمات بیمه و بانک روستایی نیکاتک با راه اندازی پلتفرم مورد نیاز مردم می توانند با مراجعه به این دفاتر به راحتی کلیه امور بانکی مورد نیاز خود بغیر از افتتاح حساب و تسهیلات را اعم از چک، انتقال وجه و.. انجام دهند. همچنین معرفی و ارائه راهنمایی در مورد انواع بیمه ها و صدور انواع بیمه نامه ها و دیگر خدمات پایه ای  وباشگاه مشتریان جهت خرید اعتباری و اقساطی  از دیگر خدمات  این دفاتر خواهد بود.

شرکت تکنولوژی هوشمند نیکا (نیکاتک) با تکیه بر سالها تجربه مدیران خود در حوزه پرداخت های بانکی و با کمک دانش مهندسان خود توانسته است بستر مطمئنی را جهت ارائه خدمات الکترونیکی بانک های طرف قرارداد به مخاطبان خود در شهرها و روستاهای کمتر توسعه یافته ارائه نماید. تجمیع خدمات بانکی بانک های مختلف کشور و همچنین بیمه ها در یک محل که به صورت کاملا خودگردان و زیر نظر دفتر مرکزی اداره می شوند امکان ارائه خدمات مورد نیاز مردم در شهرها و روستاهای مختلف را فراهم خواهد آورد.

تهیه سامانه های ارتباطی مورد نیاز با بیش از 14 بانک فعال در کشور و همچنین برقراری ارتباط و ارائه آموزش های مورد نیاز به بیش از 1300 دفتر روستایی (در روستاهای با جمعیت بالای 600 خانوار) همچنین 500 دفتر شهری بزرگترین سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح است که با موفقیت انجام شده است.

منابع انسانی:

ایجاد اشتغال و جذب 2.000 نفر  از بومیان مناطق مربوط که آموزش های لازم بانکداری و بیمه ای رو پشت سر گذاشتند و جذب 8.000 نفر در سال جاری و پس از گذراندن دوره های آموزشی در دفاتر مشغول فعالیت میشوند.

لیست خدمات قابل ارائه در این دفاتر:

  • خدمات بانکی (شامل افتتاح حساب در بانک عامل ، انتقال وجه(ساتنا ،پایا،کارت به کارت، حساب به حساب و...) میان کلیه بانک های طرف قرارداد، پذیرش چک بانکی از کلیه بانک های طرف قرارداد و...، درخواست تسهیلات از بانک عامل )
  • خدمات بیمه شرکتهای بیمه بعنوان کارگزار (شامل بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه تکمیل درمان ، بیمه شخص ثالث ، بیمه بدنه ،مسئولیت و ...)
  • خدمات فروش اقساطی (گوشی موبایل، تبلت، لوازم خانگی تولید داخل، ...)
  • خدمات ارتباطی (شامل اتصال به اینترنت، فروش سیم کارت، فروش خطوط ویپ و راه اندازی سانترال مجازی برای تمامی مشتریان در سطح کشور)
  • خدمات آموزش و مهارت آموزی (شامل اینترنت بانک، مدیریت حسابها ، مدیریت خطوط تلفن ویپ نسبت به داخلی ها و crm و فرهنگ سازی استفاده از خدمات الکترونیک )
  • خدمات باشگاه مشتریان شامل: (سامانه فروش اینترنتی اقلام مورد نیاز مردم – اشتراک امداد خودرو ایران – گردشگری – سفر و پزشکی و ...)

 

چرا نیکاتک:

  • همکاری نیکاتک با شرکت های ارائه دهنده اینترنت به دلیل گستردگی شبکه های ارتباطی در مناطق محروم
  • علاقه به فرهنگ سازی خدمات رایانه ای و الکترونیکی در سیاست های شرکت
  • توجه این شرکت به سیستم های نوین بانکی و بیمه ای و اداری در کشور

دلیل نیکاتک:

یا به گونه دیگر میتوان گفت نیکاتک نئوبانکی از جنس ادغام خدمات بانکها جهت ارائه خدمات بانکی از دو طریق درگاه حضوری و غیر حضوری  میشود.

نیکاتک توانسته شبکه و زیر ساخت ارائه خدمات شعب بانکها به صورت حضوری و بصورت آنلاین با نئوبانک (بانکداری باز ) بانکها از خدمات استفاده نمایند با ایجاد این زیر ساخت توسط نیکاتک بانکها دیگر نیاز به ایجاد شعب و هزینه هایی که برای ایجاد یک شعبه اعم از فضا و کارمندان و زیر ساخت باید پرداخت نمایند و همینطور در شهرهایی که شعبه ندارند بهترین پوزیشن همراهی با نیکاتک  جهت جذب منابع بیشتر و ارائه خدمات بهینه میباشد

در اینجا میتوان ذکر کرد در ادغام بانکها مثلا بانکی که 500 شعبه دارد و بر حسب مصوبه بانک مرکزی نمیتواند شعبه ای اضافه نماید با دفاتر نیکاتک  فی الواقع 2.300 شعبه دارد که آن دسته از مردمی که نمیتوانند الکترونیکی خدمات دریافت نمایند، میتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات را بصورت حضوری دریافت کنند و کسانی هم که علم استفاده از خدمات الکترونیک دارند با سوپر اپلیکیشن بصورت نئوبانک (بانکداری باز ) میتوانند از خدمات استفاده نمایند .

نیکاتک تصمیم دارد در اینده نزدیک دفاتر روستایی خود را به 2.600 دفتر خدمت رسانی و شهری به 1.000 دفتر ارتقاء دهد.